باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران آنلاین:باغ راز هستی در منطقه 22 با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر افتتاح شد، این باغ در محوطه ای به مساحت 18.5 هکتار در شمالی ترین نقطه بوستان جلگلی و ضلع غرب دریاچه شهدای خلیج فارس واقع شده و دارای بخش هایی مانند باغ پرندگان و زیستگاه حیواناتی مانند مارال و قوچ و میش است.

باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد

علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 در آیین بهره برداری از باغ راز هستی گفت: مهم ترین رسالتی که شهرداری مرکز در این منطقه برای ما تعریف نموده است نظم و نسق بخشیدن به ساخت و ساز و بلندمرتبه سازی های منطقه است. بنابراین اولین اقدام ما همین کار بود به همین دلیل در طول این مدت هیچ پروانه ای بر خلاف مفاد طرح تفصیلی ارائه و هیچ مجوز بالای 11 طبقه داده نشده است.

به گزارش شهرنوشت، او اضافه کرد: بر همین مبنا هم طرح تفصیلی منطقه 22 طراحی و به شورای عالی شهرسازی ارائه شده است که رویکردی کاملا زیست محیطی دارد و یک منطقه الگو و نمونه برای توسعه پایدار شهری مبتنی بر مطالعات عمیق ارائه می دهد. این طرح از اجرای مسیری که در گذشته در این منطقه شکل گرفته بود ممانعت می نماید.

او با بیان این که شهروندان ما به فضاهایی احتیاج دارند که از تنهایی و آسیب های ناشی از تنهایی رها شوند، گفت: باغ راز هستی این امکان را برای شهروندان به وجو. د می آورد تا ساعاتی را دور از هیاهوی شهر بگذرانند.

نوذرپور اظهار داشت: مطلب دومی که در اولویت ما واقع شده است این است که ساخت و سازها در گذشته شکل گرفته بود اما متناسب با آن سرانه های هفت گانه شکل نیافته بود. درهمین جلسه خانمی از نبود امکانات آموزشی در منطقه به درستی گلایه داشت البته وظیفه شهرداری ساخت فضای آموزشی و مدرسه نیست اما به عنوان یاری نماینده و تسهیل نماینده در این زمینه مساعدت می کنیم. این وظیفه دولت است که سرانه ها را تامین کند. ما در صورتی که لازم باشد برای اختصاص زمین و فضا همکاری می کنیم. هدف پاسخ به این بخش از احتیاجهای شهر ماست.

شهردار منطقه 22 درباره باغ راز هستی ادامه داد: این پروژه از سال 92 راه افتاد اما از 93 رها شد و ما در سال 97 آن را دوباره احیا کردیم. این پروژه سی و پنجمین پروژه عمرانی است که در منطقه 22 افتتاح می گردد و ما برنامه ریزی داریم تا قبل از انتها نیمه اول سال از 20 پروژه دیگر بهره برداری کنیم.

شهردار منطقه 22 در انتها گفت: شهر و جامعه ای که قرار است خلاق باشد باید محیط خلاقی هم برای شهروندان مهیا نموده باشد. این باغ پذیرای جمعیت خلاق خواهد بود که نتیجه آن فناوری و تکنولوژی های جدید است. امیدوارم این باغ که توسط همکاران من آماده پذیرایی از شهروندان است مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

انتقاد امانی از طرح دولت

در ادامه این مراسم شهربانو امانی - عضو شورای شهر تهران - گفت: ما وظیفه داریم خدمت کنیم و تشکر می کنم که فرصت خدمت بیشتر را برای ما فراهم نموده اید. قرار بود منطقه 22 یک منطقه مدرن با الگوهای جدید باشد. این منطقه ظرفیت بسیار بالایی دارد که امیدوارم نقایص آن رفع گردد.

او در سخنان خود با انتقاد از طرحی که اخیرا به مجلس داده شده است، گفت: هفته قبل روز شورا بود. شورا یعنی مداخله مردم در اداره محیط زندگی. متاسفانه طرحی تقدیم مجلس شده است که بعضی وظایف و اختیارات را از شوراها می گیرد که یکی از آنها دریافت حق عوارض است. قرار بود اختیارات بیشتری به شورای شهر داده گردد اما داستان برعکس شده است و این مصوبه تیر خلاص به شورا و شهرداری خواهد بود. تمام کوشش ما این است که مجلس به این طرح رای ندهد.

سالاری: کمبود سرانه خدماتی، گلایه شهروندان منطقه 22

در ادامه مراسم بهره برداری از باغ راز هستی، محمد سالاری - عضو شورای شهر - با تقدیر از شهردار منطقه به خاطر افتتاح این بوستان گفت: اینها جزو ماموریت هایی است که شورای شهر پنجم دنبال می نماید. در گذشته با وجود اقدامات بسیار ارزشمندی که انجام شده است یکی از اشکالات این بود که منابع شهر را به شکلی هزینه کردیم که خودروها را به شهرها دعوت، معابر را از انسان ها گرفته و به ماشین ها تقدیم کردیم. البته شبکه معابر بسیار اهمیت دارد اما منابعی که برای این حجم از شبکه های بزرگراهی هزینه شد، می توانست در زمینه هایی مثل شبکه های ریلی و فضاهای سبز هزینه گردد که برای مردم و شهروندان مناسب تر بوده است.

او اضافه کرد: حجم انبوه بارگذاری ها در این منطقه در مغایرت با طرح تفصیلی بود و باعث شد که سرانه های خدماتی مثل آموزش و بهداشت و ... با کمبود روبرو گردد. کمتر جلسه ای هست که نمایندگان این منطقه در این زمینه اعتراض و گلایه نداشته باشند. قرار بود 70 درصد اراضی و املاک این منطقه در خدمت تامین سرانه های خدماتی باشد، در صورتی که این 70 درصد را شهرداری به مالکین فروخت. با حضور آقای نوذرپور این نگاه ها تغییر کرد و طرح تفصیلی منطقه انجام شد و در جلسات کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی در حال نهایی شدن است که منطقه را زیست پذیرتر خواهد نمود و اجازه بارگذاری بیشتر داده نخواهد شد. البته این روینمودها هزینه هایی برای مدیریت شهری ایجاد می نماید. در این نشست ها و جلسات باید برای مردم این مسائل را تبیین کنیم. شاید شهرداری و شورای شهر نتواند مثل سابق پروژه های عمرانی افتتاح کند اما احتیاج شهر امروز این نیست. بلکه باید به دنبال ارتقای سطح زندگی مردم باشیم.

سالاری با انتقاد از طرح تبدیل عوارض شهری به مالیات در مجلس گفت: متاسفانه بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی که به دنبال بازگرداندن حقوق مردم به خودشان بود، در دولت آقای دکتر روحانی شاهدیم که عوارض شهری را تبدیل به مالیات نموده و می خواهند این را در اختیار دولت قرار دهند. همه دولت ها به دنبال واگذاری تصدی گری ها بوده اند اما امروز دوباره آن تمرکزگرایی در قدرت و اختیارات دنبال می گردد و امیدوارم نمایندگان محترم مجلس اجازه این کار را ندهند. عوارض کسب و پیشه در محدوده شهرهاست و جزء حقوق شهرداری ها است تا ماموریت های مدیریت شهری محقق گردد. اما دولت و مجلس می خواهند این را به دولت برگردانند. با این کار می توان از شهرداری انتظار داشت که وظایف خود را انجام دهد؟ نمایندگان مجلس اذعان دارند که باید برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد کرد اما در عمل کارهایی می نمایند که تصمیمات برعکس گرفته می گردد.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22121

به "باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید