تاکید کمسیر انرژی اتحادیه اروپا بر حفظ برجام

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از کونا (KUNA)، میگل آریاس کانیته کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، در کنفرانس خبری متشرک با وزیر انرژی ایالات متحده، از اقدام آمریکا در لغو معافیت کشورهای خریدار نفت ایران انتقاد نموده و گفت موضع اروپا در این زمینه با آمریکا متفاوت است.

تاکید کمسیر انرژی اتحادیه اروپا بر حفظ برجام

میگل آریاس کانیته گفته است: به باور ما، این که آمریکا بیان کرد که معافیت مشتریان نفتی ایران را تمدید نمی کند، خطری برای تضعیف اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، (توافقی) که عنصری کلیدی برای معاهده منع تکثیر تسلیحات اتمی در دنیا به شمار می رود، به اتفاق آرا در شورای امنیت مورد تأیید نهاده شد و برای امنیت دنیای و منطقه ای مهم است.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا در این کنفرانس خبر همچنین گفته است: درباره تحریم های علیه ایران، بر سر ضرورت دفاع از ارزش های حقوق بشری در هر نقطه از دنیا با آمریکا هم نظر هستیم، ولی در مورد معافیت نفتی مشتریان ایرا) موضع اتحادیه اروپا با آمریکا متفاوت است.

میگل آریاس کانیته در ادامه توضیح داد: اتحادیه اروپا تا زمانی که ایران به اجرای کامل برجام و تعهدات هسته ای خود در این زمینه ادامه دهد، پایبند خواهد بود.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا هم در این کنفرانس خبری مشترک با میگل آریاس کانیته در بروکسل ابراز امیدواری کرد که هیچ کشور اروپایی در کنار ایران نایستد.

ریک پری که برای شرکت در مجمع انرژی آمریکا و اروپا به بروکسل سفر نموده همچنین گفت، آمریکا می تواند یک منبع قابل اتکا برای عرضه میعانات گازی به اروپا باشد.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21963

به "تاکید کمسیر انرژی اتحادیه اروپا بر حفظ برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کمسیر انرژی اتحادیه اروپا بر حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید