رسما اعلام شد؛ انویدیا با پرداخت 40 میلیارد دلار Arm را تصاحب می کند

به گزارش مجله سرگرمی، بعد از هفته ها انتشار شایعات مختلف، بالاخره انویدیا خرید شرکت Arm را تأیید کرد. انویدیا که به ساخت تراشه های گرافیکی شهرت دارد، اعلام کرده که با پرداخت 40 میلیارد دلار به صاحب شرکت Arm یعنی هلدینگ SoftBank این کمپانی را تصاحب می کند.

رسما اعلام شد؛ انویدیا با پرداخت 40 میلیارد دلار Arm را تصاحب می کند

انویدیا قرار است از طریق ترکیبی از پول نقد و سهام این معامله را انجام دهد. روی هم رفته 21.5 میلیارد دلار این معامله به صورت سهام انویدیا و 12 میلیارد دلار آن به صورت نقد خواهد بود که 2 میلیارد دلار آن هنگام امضای قرارداد پرداخت می شود.

گفته می شود فرایند انجام این معامله چندین میلیارد دلاری حدود 18 ماه طول می کشد که این یعنی در اوایل 2022 نهایی می شود. برای انجام این خرید، نهادهای نظارتی کشورهای آمریکا، بریتانیا، چین و اتحادیه اروپا باید آن را تأیید کنند.

در بیانیه جنسن هوانگ، مؤسس و مدیرعامل انویدیا، آمده: خرید Arm منجر به پیشرفت پردازش های مربوط به فضای ابری، گوشی های هوشمند، کامپیوترهای شخصی، اتومبیل های خودران، حوزه رباتیک و اینترنت اشیاء می شود و پردازش های هوش مصنوعی به تمام نقاط جهان گسترش پیدا می کند.

انویدیا می گوید دفتر مرکزی Arm همچنان در کمبریج بریتانیا باقی می ماند ولی آن ها قصد دارند با تأسیس دفاتر بیشتر این شرکت را به مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در سطح جهانی تبدیل کنند. همچنین انویدیا قصد دارد با بهره گیری از طراحی های Arm یک ابرکامپیوتر مختص هوش مصنوعی را توسعه دهد.

در هر صورت همان طور که گفتیم نهادهای نظارتی این قرارداد را به طور گسترده بررسی می کنند. زیرا بعد از انجام این خرید، انویدیا می تواند بخشی از ویژگی های مربوط به طراحی تراشه های لازم در میلیون ها گجت را کنترل کند. در حال حاضر تقریبا تمام گوشی ها و تبلت های موجود در بازار از طراحی های شرکت Arm بهره می برند.

منبع: Android Authority

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109950

به "رسما اعلام شد؛ انویدیا با پرداخت 40 میلیارد دلار Arm را تصاحب می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسما اعلام شد؛ انویدیا با پرداخت 40 میلیارد دلار Arm را تصاحب می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید