رویکرد بحران ساز آمریکا در ونزوئلا با تحت فشار گذاشتن مردم

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - قطع گسترده برق در سراسر ونزوئلا در حالی همچنان ادامه دارد که دولت کاراکاس ، واشنگتن را به خرابکاری و حملات سایبری در تاسیسات برقی متهم نموده است. به نظر می رسد دولت ترامپ با رویکرد تحت فشار گذاشتن مردم ونزوئلا جهت جدیدی را در راستای براندازی دولت نیکلاس مادورو در پیش گرفته است.

رویکرد بحران ساز آمریکا در ونزوئلا با تحت فشار گذاشتن مردم

به گزارش خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام نمود، مخالفان با راهنمایی آمریکا در سیستم برق رسانی ونزوئلا اختلال ایجاد نموده اند و دولت کاراکاس به رغم کوشش ها به دلیل حملات سایبری نتوانسته سیستم برق رسانی را احیا کند.

پس از آنکه خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت کاراکاس خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خواند، آمریکا بلافاصله وی را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخت و فرصت را برای اجرای سیاست هایش دراین کشور منطقه امریکای لاتین با هدف براندازی دولت مشروع کاراکاس غنیمت شمرد.

دولت ترامپ پس از آن گزینه های مختلفی را برای دستیابی به اهدافش در ونزوئلا امتحان کرد. از تهدید به استفاده از گزینه نظامی گرفته تا اعمال شدیدترین تحریم ها علیه مقامات دولت کاراکاس. کاخ سفید از زمان تشدید بحران در ونزوئلا با نقش آفرینی گوایدو تمام کوشش خود را برای به آشوب کشیدن فضای داخلی ونزوئلا و بحران سازی در این کشور به کار بسته است.

دولت ترامپ که گزینه های مختلفی را در قبال ونزوئلا اجرایی نموده، در این مقطع زمانی بر رویکرد بحران سازی در ونزوئلا و تحت فشار گذاشتن مردم با هدف ایجاد اغتشاش و آشوب در این کشور منطقه آمریکای لاتین تمرکز بیشتری داشته است.

قطع گسترده برق با خرابکاری مخالفان تحت راهنمایی آمریکا و حملات سایبری واشنگتن به سیستم برق رسانی ونزوئلا شرایط پیچیده ای را در این کشور بحران زده ایجاد نموده است.

امریکا کوشش می نماید با این رویکرد در قبال ونزوئلا، باعث خشم و نارضایتی گسترده و به دنبال آن اغتشاش عمومی گسترده گردد. تبلیغات رسانه ای آمریکا و توییت های اخیر مقامات امریکایی نیز در این میان در دستورکار دولت ترامپ برای تحریک مردم و جامعه جهانی علیه دولت مادورو در دستورکار کاخ سفید قرار گرفته است.

ترامپ که تاکنون پیروز نشده دولت مادورو را از قدرت کنار بزند، بدون تردید با این شرایط متزلزل ونزوئلا دست به هر اقدامی برای رسیدن به اهدافش می زند و در این راستا قطعا اهمیتی برای مسائلی همچون رعایت حقوق بشر یا قوانین بین المللی قائل نخواهد شد چون هدف اصلی اش رسیدن به منافع واشنگتن در ونزوئلاست.

آمریکا که با ارسال محموله های یاری مدعی توجه به وضعیت مردم ونزوئلا بوده، با خرابکاری در سیستم برق رسانی ونزوئلا آشکارا نشان داده مردم ونزوئلا بهانه ای بیش نیستند و مشغله مهم کنونی دولتمردان آمریکایی نفوذ در این کشور امریکای لاتین با هر ابزار و سیاستی است.

گزارش از: اطهر اینانلو

اروپام**9234** 1546

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15459

به "رویکرد بحران ساز آمریکا در ونزوئلا با تحت فشار گذاشتن مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد بحران ساز آمریکا در ونزوئلا با تحت فشار گذاشتن مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید