مهلت اتحادیه اروپا به نخست وزیر انگلیس برای برگزیت

به گزارش مجله سرگرمی، رهبران اتحادیه اروپا خاتمه به بریتانیا 6 ماه دیگر فرصت دادند تا از این بلوک سیاسی و مالی خارج گردد.

مهلت اتحادیه اروپا به نخست وزیر انگلیس برای برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رهبران اتحادیه اروپا به ترزا می نخست وزیر انگلیس تا ماه اکتبر مهلت دادند تا این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.

مقاومت ها و مخالفت های فرانسه مانع از آن شد که رهبران اتحادیه اروپا مهلت بیشتری را به بریتانیا برای خروج از این اتحادیه بدهند.

این توافق که در ساعات نخستین امروز پنجشنبه بین رهبران اروپایی حاصل شد، به این معناست که بریتانیا بدون دستیابی به توافق برگزیت، فعلا از اتحادیه اروپا خارج نخواهد شد. ولی هنوز به درستی معین نیست که برگزیت چگونه و چه زمانی اتفاق خواهد افتاد. این مساله کوشش های ترزا می برای جلب حمایت نمایندگان مجلس انگلیس از هرگونه توافق با اتحادیه اروپا را با چالش های جدی روبرو خواهد نمود.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در اظهاراتی تاکید نمود: بریتانیا مجبور به ترک اتحادیه اروپا نیست و باید از هرگونه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق ، جلوگیری گردد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه کوشش زیادی کرد تا سایر رهبران اتحادیه اروپا را متقاعد کند که یک سال دیگر به بریتانیا فرصت ندهند و ظاهرا در این کار نیز پیروز بوده است. در نهایت رهبران اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر به بریتانیا فرصت دادند تا از اتحادیه اروپا خارج گردد، با توافق یا بدون توافق.

این در شرایطی است که انتخابات مجلس اروپا در 23 ماه می یک آزمون بزرگ و مهم برای ترزا می خواهد بود. مجلس جدید اروپا از ماه جولای شروع به کار خواهد نمود. اگر ترزا می نتواند انتخابات مجلسی را برگزار کند یا در جلب حمایت نمایندگان مجلس انگلیس از توافق برگزیت ناکام گردد، بریتانیا اول ژوئن بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18854

به "مهلت اتحادیه اروپا به نخست وزیر انگلیس برای برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت اتحادیه اروپا به نخست وزیر انگلیس برای برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید