نرخ جدید پارکینگ های عمومی پایتخت تصویب شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای شهر تهران در نوبت عصر جلسه علنی خود لایحه اصلاحیه مصوبات معین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ های عمومی شهر تهران و معین نرخ توقف پارکینگ های عمومی و نرخ عوارض پارک حاشیه ای را آنالیز کردند.

نرخ جدید پارکینگ های عمومی پایتخت تصویب شد

محمد علیخانی در رابطه با این لایحه شرح داد: آخرین نرخ مشخص شده توسط شورای شهر مربوط به سال 93 است و در شورای شهر چهارم لایحه ای از سوی شهرداری به اعضای این شورا داده می گردد که با تغییر شورای چهارم به شورای پنجم مصادف می گردد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: ما با شهرداری در این خصوص مکاتبه کردیم تا اگر اصلاح و نظری دارند به ما اعلام نمایند اما پاسخی نیامد، با توجه به اینکه از سال 93 طی 4 سال نرخی مشخص نشده است، پیشنهاد کمیسیون این است که سالی 12.5درصد به نرخ جداول مختلف موضوع این مصوبه که مربوط به محدوده های مختلف است اضافه گردد و برای سال 98 مورد استفاده قرار گیرد.

محمود میرلوحی به عنوان مخالف این لایحه، اظهار کرد: مسئله پارکینگ اکنون در تهران به موضوعی بغرنج تبدیل شده است و نه شهرداری و نه بخش خصوصی به لحاظ صرفه مالی به آن ورود نمی نمایند. ما در رابطه با وضعیت جایگاههای سوخت نیز همین شرایط را داریم.

وی ادامه داد: اضافه شدن سالانه 12.5درصد به این عوارض در واقع راه چاره اصلی نیست و تنها مسکن است. کلید مسئله پارکینگ نگاه مالی به آن است.

شهربانو امانی به عنوان موافق لایحه و در مخالفت با میرلوحی گفت: سال 1398 برای ما سالی سخت خواهد بود و ما با یک عوارض بستن نمی توانیم مشکل پارکینگ شهر تهران را حل کنیم؛ ضمن اینکه مگامال ها استاندارد دارند و باید پارکینگ داشته باشند.

کلیات این لایحه با 18 موافق و بدون مخالف به تصویب رسید.

همچنین محمود میرلوحی پیشنهاد داد 12.5درصد افزایش این نرخ، تا 15 درصد افزایش داده گردد. اما حسن رسولی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: این لایحه در مورد استفاده از پارکینگ های عمومی متعلق به شهرداری است که نرخ آنها از سال 93 تا 97 ثابت مانده است پیشنهاد ما هم این است که به ازای هر سال، 12.5درصد به این نرخ افزوده گردد.

محسن هاشمی نیز در واکنش به پیشنهاد محمود میرلوحی گفت: آقای میرلوحی کم کم به عنوان فردی که می خواهند خدمات را گران نمایند در حال معروف شدن هستند، الان هر نوع گران کردن همراهی با ترامپ محسوب می گردد.

در ادامه پیشنهاد محمود میرلوحی با 7 موافق و 10 مخالفت رد شد.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11859

به "نرخ جدید پارکینگ های عمومی پایتخت تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ جدید پارکینگ های عمومی پایتخت تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید