اظهارات ضدونقیض وزیرخارجه انگلیس درباره تحولات ونزوئلا

به گزارش مجله سرگرمی، لندن - خبرنگاران - وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه درحالی از راهکار مسالمت آمیز در ونزوئلا سخن گفت که به رغم اتهام کاراکاس به کوشش دولت بوگوتا برای کودتا در این کشور، سخنان سفیر کلمبیا در لندن درباره تحولات ونزوئلا را به جا توصیف کرد.

اظهارات ضدونقیض وزیرخارجه انگلیس درباره تحولات ونزوئلا

به گزارش سه شنبه شب خبرنگاران، جرمی هانت با انتشار پیامی در توئیتر همچنین اضافه نمود: تحولات در ونزوئلا را از نزدیک زیر نظر داریم. موضع ما روشن است و باید به راه مسالمت آمیز دست یافت.

او همچنین با انتشار لینک مصاحبه سفیر کلمبیا در لندن با نشریه سیتی.ای.ام انگلیس که صبح سه شنبه منتشر شد، تعبیر وی از بحران در ونزوئلا را مورد توجه قرار داد.

آنتونیو خوزه آردیلا در این مصاحبه دولت نیکلاس مادورو را به سوء مدیریت و سرقت ثروت ونزوئلا کشور متهم کرد و مدعی شد که نظام این کشور در جهت حمایت از دولت او کار می نماید. وی در اظهارات ادعایی خود اضافه نمود که بحران انسانی در ونزوئلا به حدی است که قاره آمریکا تاکنون به چشم ندیده است.

او همچنین از هواداران دولت مادورو در انگلیس خواست تا به این کشور سفرنموده و ازآنچه او نتیجه سوء مدیریت فاجعه بار مالی خواند بازدید نمایند.

این در حالی است که وزیر خارجه ونزوئلا روز سه شنبه با انتشار توئیتی، کلمبیا را به حمایت از کودتاگران در ونزوئلا متهم کرد و خواهان حفظ تمامیت ارضی کشورش شد.

در همین ارتباط، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنانی مداخله جویانه، خواهان حمایت از خوان گوایدو و کودتاگران شد.

وی گفت: امروز خوان گوایدو رئیس جمهور موقت ونزوئلا شروع عملیات آزادی را بیان کرد. دولت آمریکا کاملاً از مردم ونزوئلا در جهت کوشش هایشان برای آزادی و دموکراسی حمایت می نماید و معتقد است که دموکراسی غیرقابل شکست است.

دولت ونزوئلا امروز از خنثی سازی کوشش یک گروه از نظامیان برای کودتا که آنان را خائنان مرتبط با مخالفان توصیف کرد، اطلاع داد.

خورخه رودریگز وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا نیز در صفحه توییترش عنوان نمود که این کشور در حال مقابله با یک گروه از خائنان ارتش است که به دنبال کودتا در این کشور بودند.

این در حالی است که خوان گوایدو روز سه شنبه بیان کرد که بعضی از عوامل ارتش ونزوئلا به وی پیوسته اند و خواهان شروع عملیاتی شد که وی آن را عملیات آزادی ونزوئلا توصیف نموده است.

گوایدو ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد در کنار چندین سرباز ایستاده و به آن ها در خصوص اقدام بعدی توضیحاتی می دهد. سناتور آمریکایی مارکو روبیو نیز در توئیتی مداخله گرایانه از افسران نظامی ارتش ونزوئلا خواست از گوایدو دفاع نمایند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز از درخواست یاری خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا حمایت کرد و گفت: همه گزینه ها همچنان روی میز است.

به دنبال فراخوان گوایدو برای شورش نظامیان علیه دولت مادورو، دیاسدادو کابیو رهبر سوسیالیست ونزوئلا امروز از حامیان دولت خواست برای دفاع از نیکلاس مادورو مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع نمایند. کابیو ضمن کم اهمیت خواندن این شورش کوچک، بیان کرد اوضاع کاراکاس آرام است.

گزارش ها حاکی از درگیری های شدید در خیابان های پایتخت است. همچنین گزارش شده است که نیروهای ارتش ونزوئلا به سمت خوان گوایدو و همراهانش گاز اشک آور پرتاب نموده اند.

گوایدو دقایقی پیش در توئیتی بیان کرد که از حمایت مردم و جهان برای استقرار دموکراسی در این کشور برخوردار است.

شبک**اروپام ** هـ ن **1392

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21669

به "اظهارات ضدونقیض وزیرخارجه انگلیس درباره تحولات ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ضدونقیض وزیرخارجه انگلیس درباره تحولات ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید